Afgelopen week - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Marije Maas

Blijf op de hoogte en volg Marije

27 Januari 2009 | Namibië, Keetmanshoop

Zo de eerste twee weken zijn alweer voorbij gevlogen!De afgelopen dagen zijn we vooral druk bezig geweest het huiswerkbegeleiden van de kinderen!En ze bezig houden met activiteiten!Omdat we nieuw zijn testen de kinderen ons ontzettend uit!Dat is wel heel logisch, maar ook wel lastig soms. Het is nu gewoon goed duidelijk maken wie de baas is, en hopelijk worden ze dan iets gemakkelijker;)!

Vandaag gaan Ilja en Linda naar Holland terug en ze hadden afgelopen zaterdag een luchtkussen gehuurd voor de kinderen!Het was echt super leuk!Jaja, ik ben er zelf ook nog opgeweest, het was echt heel grappig, ondanks dat ik wel 20 keer ben gevloerd door de over-enthousiaste kids:)!
s'Avond hadden we een talentshow.Dat was ook echt heel erg leuk, bijna iedereen deed wel wat, meestal een of andere rap, of een dansje!We hebben erg veel lol gehad en iedereen kreeg lekker chocolade aan het eind!

Omdat er dus twee vrijwilligers weg gaan, verhuis ik morgen met Dianne naar de volunteerskamer.Daar zit ik dan de rest van de tijd. Dat is wel heel relaxt, je hebt eigen badkamer, wc en nog een soort douchekamer!Nu rennen we s'ochtens heel snel in onze pyjama over de gang, de trap af naar de douche. En nu zit dus alles lekker in een kamer!

Gisteren zijn we met alle vrijwilligers uit eten geweest. Het was heel gezellig en ook wel fijn om er s'avonds even tussen uit te wezen. We gingen naar de stad en kheb daar lekkr ijs, patat en kipburger gegeten. Daar was ik echt aan toe, we eten elke dag pasta, dus dan is lekkere vette fastfoot echt heerlijk!
Terug hadden we een spannende tocht door de bliksem en regen:)!Ook omdat we met zn allen achter in de laadbak zaten in de open lucht!En de wegen zijn alleen in de stad geasfalteerd dus we moeten ons altijd goed vasthouden als we over de hobbelige weggetjes scheuren!

We gaan aankomend weekend naar Okahandja, waar we prayer en fasting hebben!We gaan dan met alle vrijwilligers en aunties bidden en vasten van zondagavond 6 uur tot maandagavond 6 uur!Kben erg benieuwd hoe dat is, ik heb nogal snel trek dusja;)!Maar het lijkt me ook wel heel speciaal!Woensdag komen we weer terug en dinsdag hebben we volunteersday, we gaan dan ervaringen uitwisselen en iets leuks doen!We hadden een mailtje gekregen met de activiteiten wat we konden doen: paint-ball, survivelen, abseilen of hindernissen baan!Eigenlijk lijkt het me allemaal wel supercool dus kga nog even nadenken wat het wordt!

Bedankt voor alle lieve berichtjes!!Dat is echt superleuk om te lezen!

Veel zegen,

Marije

  • 27 Januari 2009 - 10:11

    Janine:

    Heey,
    spannend, zo'n tocht terwijl het onweert. En lekker dat je nu een douche enzo bij je kamer hebt. Veel plezier!

  • 27 Januari 2009 - 10:13

    Andra:

    Hee Marije,

    Via hyves kwam ik op deze site. Je zit dus al 2 weken in Afrika, gaafff!!!
    Echt leuk om je enthousiaste verhalen te lezen hahaha!
    Geniet ervan en succes met vasten;)

    Liefs Andra

  • 27 Januari 2009 - 11:40

    Annemiek:

    Hey Marije!

    Heerlijk dat je nu echt helemaal je eigen plekje hebt!!
    Veel succes en Gods zegen verder met alles!

    Liefs,
    ANnemiek

  • 27 Januari 2009 - 11:43

    Margaret:

    Heyhey Marije!

    Super leuk dat je je site zo goed bijhoudt, heel erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Oeh, en succes met vasten, hoop dat je het volhoudt;) (vast wel!!)

    Liefs Margaret

  • 27 Januari 2009 - 16:48

    Strudell:

    Hej sis,

    lekker om ff wat te anders eten;)
    maar egt leuk om te zien hoe dat tehuis eruit ziet!!
    wij hadden egt zo'n krakkemikkig huisje in gedachten:Pmaar dit ziet er egt relax uit!!
    suc6 met dat vasten trouwens!

    Liefss

  • 27 Januari 2009 - 17:30

    Steven:

    hey marije,echt leuk zo'n
    weblog.fijn dat je een eigen kamer hebt nu en dat huis ziet er goed uit, ik dacht egt zo'n arm huisje maar niet dus.
    veel succes verder met alles,en heel veel liefs. groetjes je broertje Steven.

  • 28 Januari 2009 - 19:28

    Rianne:

    hoi marije!..
    ik zag via je hyves deze site,wat ontzettend gaaf dat je dit allemaal doet!!
    ik wil je heel veel plezier wensen en Gods zegen!!
    ik kijkt zeker nog vaker op je site;)!

    liefs,
    Rianne Doppenberg

  • 28 Januari 2009 - 19:54

    Mirjam:

    wauw hey dat klinkt echt heel erg leuk. heel veel plezier nog he geniet ervan.

    liefs,
    Mirjam

  • 28 Januari 2009 - 22:05

    Samira:

    heey meid
    ik ben blij dat je het naar je zin hebt. maar vertel is.... hoe ga je het doen met het vasten??? haha zal wel zwaar zijn met dat warme weer. maar vind het wel erg goed van je dat je het toch doet.

  • 07 Februari 2009 - 16:19

    Margreet:

    Marije...!

    Egt super leuk dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan!!

    Liefs Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ga 6 maanden naar Namibië om daar in een kindertehuis te gaan werken in Keetmanshoop!!Verder ga ik waarschijnlijk kinderclub geven voor kinderen in de sloppenwijken, en aidspatiënten bezoeken!

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 19451

Voorgaande reizen:

09 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: