Pizzaaaaa - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu Pizzaaaaa - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu

Pizzaaaaa

Door: Marije Maas

Blijf op de hoogte en volg Marije

23 Februari 2009 | Namibië, Keetmanshoop

Nou laat ik meteen met het spannendste beginnen. Ik heb in mijn vorige weblog verteld over een geheimzinnige beller die naar mij vroeg. Nu liepen Dianne en ik afgelopen woensdag net de keuken in, en de telefoon ging. Dianne zei nog voor de gein; o dat zal je stalker wel zijn! Maar toen was het echt voor mij!
Ik schrok wel beetje want ik wist niet wat ik kon verwachten. Maar ik zei hallo, en toen vroeg die man of hij met Marije sprak. Ja dus, en toen begon hij een verhaal in het engels af te steken. Nu is engels niet mijn sterkste punt en ik durfde echt niets te zeggen, dus ik zei iets van, uh…I give you my friend! En toen drukte ik snel Dianne de telefoon in haar handen:)! Dus toen mocht die man, ik weet zijn naam geeneens, opnieuw zijn verhaal doen!
Het kwam erop neer, dat hij me had gezien met de kinderen en hij was erdoor geïnspireerd enz.! Dat sloeg al nergens op, want dan bel je niet naar een vrijwilliger maar naar de baas van het tehuis! En hij wilde graag vrienden worden met mij, dat was dus waar het om draaide, maar Dianne heeft hem duidelijk gemaakt dat ik niet was geïnteresseerd en dat het ook niet mag van Christ’s Hope. Hopelijk horen we nooit meer wat van hem.

Verder hebben we echt een drukke week gehad, omdat we natuurlijk alles met 2 vrijwilligers doen nu. Maar het gaat wel goed gelukkig! Ik was wel een paar dagen echt heel moe, maar nu gaat het weer prima, en we proberen iets meer tijd voor ons zelf te nemen. Dat schiet er echt snel bij in, want je bent wel vanaf s’ochtends al bezig met de voorbereidingen voor alles en s’middags met de kids. We hebben de avond wel voor onszelf, maar op een of andere manier zijn we ook dan wel bezig met iets. Vaak zitten we vanwege de warmte nog buiten in de avond, en dan zitten we meestal wat te kletsen met de ouderen.

Woensdag hebben we s’avonds gekookt met 4 jongens, het was echt leuk! We hebben ze laten kiezen wat ze wilden koken! En het werd pizza, dus dat was wel makkelijk. Alleen hadden we beetje teveel zout gebruikt voor het deeg, dus het was niet echt super lekker, maar het was erg leuk om te doen. We deden het in het staffhouse, dat is een klein huisje, wat ook op het terrein van de ark staat! Dan heb je niet al de andere kinderen om je heen.
En zondag hebben we met de vier grote meiden pannekoeken gebakt voor de hele ark, dat was echt lekker, en gezellig!
Aankomende woensdag gaan we met de andere 6 grote jongens koken... pizza!Heel origineel allemaal, maar ze houden er gewoon van:)! Dan hebben we met alle groten een keer gekookt!
De volunteers zijn het meeste met de kleintjes bezig natuurlijk, maar Dianne en ik willen ook wel proberen meer voor de ouderen te organiseren, omdat we dat echt gezellig vinden en die kids vinden dat ook leuk!

Vrijdagavond viel de stroom uit! Echt het was superdonker, en beneden zat iedereen met kaarsjes z’n huiswerk te maken, echt grappig! Alleen er kwamen echt van die grote sprinkhanen op af! We hebben echt weinig last van insecten hier, maar als het zo donker is buiten we hebben de lamp aan, dan willen er nog wel eens torretjes en sprinkhanen binnenkomen.
Ik vind het echt verschrikkelijk van die beestjes, vooral als ze in je bed zitten! Maar dat gebeurt niet vaak gelukkig!

Ik heb al een tijdje geen foto’s meer geplaatst bij m’n weblog. Maar dat komt doordat je er maar 10 mag plaatsen in het totaal, ik dacht 10 per bericht, maar nee dus. Maar ik moet nog even uitvinden hoe ik een fotoalbum aanmaak op picassa ofzo! Daar kan je heel veel foto’s op plaatsen, dat lijkt me beter! Dus ik hoop binnenkort weer wat foto’s te kunnen laten zien!!

Ciao

Ps: ik kon deze keer niet op mijn mail:(, dus sommige mensen moeten even nog op mn mailtjes wachten!!

  • 23 Februari 2009 - 09:33

    Berlinda:

    Hee meis!!

    Ik ben de eerste:D Klinkt weer leuk allemaal! Alleen die STALKER waah, uitkijken hoor.

    Ik heb vanacht gedroomd over Afrika. Ik kwam er achter dat ik ze daar best mis allemaal, de kinderen en mn familie daar. Het was echt heel raar!

    Maar jij bent nog daar dus geniet er van, ook al zal het soms ook best moeilijk zijn ;)

    veel liefs!!

  • 23 Februari 2009 - 10:18

    Johanna ;-):

    Heey meissie!

    Wat een verhaal zeg van die man, ieuw..echt irritant lijkt me dat. Het gevoel dat mensen je in de gaten houden enzo..

    Leuk dat mijn kaart is aangekomen, ik ga je terugmailen hoor! ;)

    Er is hier weer een hoop gebeurd! :P

    Kussies

  • 23 Februari 2009 - 16:50

    Jacoline:

    nou, het raadsel is opgelost gelukkig... tjonge zeg. zo krijg je nog eens nieuwe vrienden:-) Maar goed dat je de telefoon aan Dianne gaf!

    Succes nog van de week met z'n tweetjes...!! GAat vast lukken.

    Gods zegen!!!!!!

    Liefs Jacoline

  • 24 Februari 2009 - 16:34

    Matessa & Luana:

    Hoi Hoi,

    Nou wat een verhalen zeg.... kijk maar uit straks zit je daat aan de man en zijn we onze lieve nicht kwijt ;)

    Ik moet nog even de tijd nemen om je mail te beantwoorden, maar Luana houdt me goed bezig en Marinus moet op moment veel overwerken, dus weinig tijd achter de pc!!

    We denken aan je en missen je gezelligheid en je vrolijke lach.

    xxx Matessa en een extra dikke kus van Luana

  • 04 Maart 2009 - 13:49

    Manon:

    Hey marije!
    ik kreeg je weblog via een link die mijn mama naar mij had gestuurd..die had ze via corrie lozeman gekregen! grappig hoe je zo bij iets komt ;)

    het is echt super leuk om te lezen hoe je het daar naar je zin hebt!! ik ben ontzettend blij voor je! ik heb ook wat dingetjes van je overgenomen (de talentenshow en het bijbelverhaal van jezus in de storm op het meer) omdat ik deze zomer naar een weeshuis in kenia ga! dus bedankt voor je hulp;)

    heel veel succes daar!
    liefs Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ga 6 maanden naar Namibië om daar in een kindertehuis te gaan werken in Keetmanshoop!!Verder ga ik waarschijnlijk kinderclub geven voor kinderen in de sloppenwijken, en aidspatiënten bezoeken!

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 19451

Voorgaande reizen:

09 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: