19 jaar en Valentijn! - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu 19 jaar en Valentijn! - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu

19 jaar en Valentijn!

Door: Marije Maas

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 Februari 2009 | Namibië, Keetmanshoop

Jahaa, vrijdag ben ik 19 geworden!En ik wilde voor iedereen wel iets lekkers hebben, dus woensdag ben ik met Dianne naar De Spar geweest, een supermarkt in Keetmanshoop. Daar heb ik een hele grote taart besteld voor 32 personen voor vrijdag, in het rood/wit, want ik wilde het ze zaterdag geven met Valentijn!Omdat ze al weken bezig zijn met Valentijn, het wordt hier in Namibië echt enorm groots gevierd!Maar toen werd ik donderdag gebeld door De Spar en ze konden die hele grote taart toch niet maken, lekker is dat!Dus toen heb ik twee wat kleinere taarten besteld!Allebei rood/wit wel, en op een stond: Happy Valentine, en op de andere: Happy Birthday 19 jaar.Leuk toch:)! Dus vrijdag hebben we die opgehaald, ze waren echt groot, en ze hebben hier geen gebaksdozen, dus ze deden de taart in een sinaadappeldoos ofzo, en dan een papier erover heen en dichttapen!Nouja, als ze er maar niet uitstuiterden op de terugweg!

Ik had al een week een opgestuurd pakketje van m’n ouders in de kast liggen, dus ik heb die s’ochtends meteen opengemaakt!Dat was echt super leuk,er zaten allemaal brieven in van hen, en een boek,en wat kleine dingetjes, en leesbladen, echt top!Van Dianne kreeg ik een boekje in het Afrikaans over de 5 talen van liefde!En van Gea en Gerjanne kreeg ik wat toiletspulletjes, erg lief allemaal!Ook heb ik veel kaarten gehad, dat was super!!!!
Die dag zelf hadden we het heel druk verder, ik moest kinderclub doen, er waren 135 kids,echt veel!
En het leuke was dat er dit weekend 4 volunteers kwamen uit Okahandja, ze kwamen hier wat dingen bezoeken in de buurt en ze sliepen bij de ark!Ze kwamen eind van de middag, en toen zijn we gezellig met z’n allen uit eten geweest!!Was erg leuk!

Het was echt leuk allemaal, alleen ik miste het wel om mijn verjaardag met mijn familie en vriendinnen te vieren!Ik vind dat altijd zo leuk en gezellig, en nu besef je wel dat je niet even naar huis kan om daar feest te vieren.

Vrijdagavond gingen Gea en Gerjanne voor 2 weken op vakantie in Namibië, allemaal dingen bezoeken. Dus nu moeten we met z’n 2en alles doen deze weken!Dat zal best zwaar zijn, want normaal doen we alles met z’n 4en!Maar het zal wel lukken,en veel bidden om kracht!

Nou Valentijnsdag!!!Zaterdag was de grote dag hier. De kinderen hadden het vrijdag ook op school al gevierd, en iedereen ging in het rood/wit naar school, zo schattig!En we gingen zaterdag ochtend met iedereen bij elkaar ontbijten. De ruimte waar we aten, was door de grote boys en girls helemaal versierd met hartjes en dat soort dingen, heel romantisch allemaal:)!
s’Middags hadden we braai, dat is barbecue! Erg leuk, en lekker buiten gezeten met iedereen!Een uurtje later hadden we mijn vette slagroomtaart aangesneden en verdeeld, alleen we hadden aan een taart al wel genoeg, haha!Zondag heeft iedereen gewoon nog een keer taart gehad! Dianne en ik hadden vorige week met de kleintjes Valentijns-kaartjes gemaakt voor elkaar, en ze moesten dan iets wat ze leuk vonden van elkaar er op schrijven. En voor de groten hadden we ook kaartjes gemaakt!Die hebben we toen meteen uitgedeeld.
Daarna deden we zeskamp!Het was opzich wel leuk, alleen die kids hebben allemaal een vechtersmentaliteit, ze willen echt perse winnen en de beste zijn!Maar dat gaat btje moeilijk als je meerdere groepen hebt!Dus sommige kapten halverwege al omdat ze wisten dat ze niet gingen winnen. En aan het eind waren er 3 van de 4 groepen die hetzelfde aantal punten had.Dus toen heeft auntie Rita er één groep uit getrokken. We hebben wel goed hun karakter gezien zeg, ze kunnen ech niet tegen hun verlies. Maargoed, we hebben ook ontzettend veel lol gehad!

Voor zaterdagavond wilden Dianne en ik nog een film gaan kijken met de ouderen. Dus oncle Christiaan bracht ons en Liode( jongen uit de ark) naar de vidiotheek. Daar hebben we dan 1 uur en een kwartier gezocht naar een film. Het was niet een grote vidiotheek, maar of ze hadden de fim al gezien, of het was geen nette film, we hebben zooo lang gezocht!Uiteindelijk zagen we Narnia 2, en die had nog niemand gezien, eindelijk!!!Dus die namen we mee.
Die dag hadden we 2 nieuwe pc’s gekregen. We hadden voor de kids helemaal geen computer eerst, dus iedereen was daar mee bezig. Maar de grote meiden hebben wel meegekeken, en twas erg gezellig!En aan het eind van de film keek iedereen toch nog even mee, want toen waren de computers uit;).

Oja, deze week is er twee keer naar het kindertehuis gebeld voor mij. Opzich is dat niet vreemd, want thuis in Nederland hebben ze mijn nummer wel, maar dat is van de bibliotheek. En nu werd er naar de keuken gebeld, en in Nederland heeft niemand dat nummer.
De eerste keer nam er een antie op en die man vroeg naar Marije. Maar op dat moment was ik er niet en toen vroeg hij naar mijn mobielnummer, maar gelukkig wist ze die niet.
En de tweede keer nam er een jongen uit de ark op, en weer vroeg er een man, waarschijnlijk de zelfde, naar het meisje met het lange haar, die Marije heette!En toen was ik er gelukkig ook niet!
Ik vind het echt heel vreemd, want ik heb hier echt absoluut geen contact met mannen en ze kunnen al helemaal mijn naam niet weten! Maar dat is dus wel het geval, alleen die de jongen die opnam, Alaska, zei dat die man me gezien had in de auto ofzo, nou weet ik niet of dat echt zo is, maar oke. Auntie Rita zei dat ik wel voorzichtig moet zijn, maar dat ben ik sowiezo wel hier, en ik ben nooit alleen buiten de ark. Dusja, verder heeft hij niet meer gebeld voor zover ik weet!

Nou dat waren de belevenissen tot nu toe weer!!

Groetjes Marije

  • 16 Februari 2009 - 10:11

    Jacoline:

    tjonge jonge wat n belevenissen weer!!
    echt leuk dat ze daar valentijnsdag zo groots vieren zeg!!

    En doe maar lekker voorzichtig ja...

    nou meis, veel plezier weer van de week!

    Liefs Jacoline

  • 16 Februari 2009 - 10:14

    Jan En Janny :

    Hallo Marije,

    eerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mooi werk wat je nu doet. Valt het nog een beetje mee?
    We vinden het erg goed van jou.

    groetjes van ons!

  • 16 Februari 2009 - 10:57

    Corrie Lozeman:

    Hee Marije,

    Van Harte Gefeliciteerd.

    19 jaar en dan in Namibië, volgens mij ben je aardig druk daar en heb je geen tijd om te luieren.

    Lijkt me allemaal erg spannend.

    Veel plezier nog en doe voorzichtig.

    Groetjes Corrie


  • 16 Februari 2009 - 11:17

    Naomii:

    ik hoop dat je een hele leuke verjaardag hebt gehad:P !!!
    hier hebben we je egt super erg gemist:P
    normaal is het standaart dat we naar putten gaan..en nu niet..best balen..want het is altijd nogal gesellig daar!

    En dat valentijn is egt grappig:p
    ik had voor gert een verassing..maar dat vertel ik wel als je weer terug in nederland ben want het is egt uitgebreid verhaal..t was woensdag zodat t niet zo verwachts op zaterdag zou komen en het was egt een verassing want hij wist van niks!!
    super cool!!
    en ik zat ff te denken:P
    mrr je gaat gwn een kwart (ofzoiets:P) van je 20e levensjaar in afrika doorbrengen!:P
    dat is zo retecool:P
    (A)haha..

    ik vind het trouwens egt super leuk zown site want nu kan iedereen volgen hoe het gaat enzow:D en wat je doet..

    :D groetjes je nichtje en veel plezierr..ik wacht tot het volgende berichtje:D

  • 16 Februari 2009 - 13:52

    Annelie:

    Leuk, weer een bericht uit Keetmans!!

    En voor jou natuurlijk van Harte Gefeliciteerd!

    Liefs, x

  • 16 Februari 2009 - 14:48

    Diana:

    Leukleuk..steeds die berichtjes van jou..zo leuk om al je belevenissen te lezen!!!

    geweldig dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad...ennuh aagh die mannen, daar benj in Zuid toch wel aan gewend(A);)

    Kijk uit naar je volgende berichtje..!!!

    Be careful...be blessed..

    dikke knuff Diaan(L)

  • 16 Februari 2009 - 17:56

    Annemiek:

    Hey Marije!

    Allereerst ng van harte-gefeliciteerd met je verjaardag!! (Er is iets mis gegaan met het mailen over filmpje met de "Puttergroep" die je als het goed is ontvangen hebt! Waardoor ik er niet bij was...) Maar zeker: ook mijn felicitaties en ik denk aan je!

    Leuk om te horen dat je het goed naar je zin hebt en veel dingen beleeft! Houdt ons vooral op de hoogte!

    Pas op jezelf, want als ik dat zo uit je verhaal begrijp is het niet al te veilig! ;)

    Bovenal Gods zegen!

    Liefs!
    Annemiek

  • 18 Februari 2009 - 16:30

    Steven:

    eey marije,best appart dat je nu 19 bent,en pas je wel een beetje op met al die mannetjes daar thuis had ik se gewoon ff opgesogt:p maar dat gaat daar moeilijk. dus een beetje voorsigtig Hé.

    veel liefs en groetjes steven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ga 6 maanden naar Namibië om daar in een kindertehuis te gaan werken in Keetmanshoop!!Verder ga ik waarschijnlijk kinderclub geven voor kinderen in de sloppenwijken, en aidspatiënten bezoeken!

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 19459

Voorgaande reizen:

09 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: