Prayer and fasting - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu Prayer and fasting - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu

Prayer and fasting

Door: Marije Maas

Blijf op de hoogte en volg Marije

09 Februari 2009 | Namibië, Keetmanshoop

Prayer and fasting

Zo alweer een tijdje geleden dat ik een weblog schreef!Ik heb 1,5 week geleden voor het eerst zelf de kidsclub gedaan op woensdag!Het ging heel goed, en er waren wel 100 kinderen!Ik vind dat wel een van de leukste dingen om te doen!
We beginnen met eerst wat swingende liedjes zingen, en daarna moeten alle kinderen gaan zitten en mag er een kind bidden!Dan het Bijbelverhaal, het ging over de storm op het meer, en dat Jezus altijd bij je is!En na het brood uitdelen mogen de kinderen een Bijbelversje opzeggen, en krijgen ze een klein kadootje als het goed gaat.

Ik ben van 1 tot 3 februari in Okahandja geweest,dat ligt meer boven in Namibie. We gingen zondagochtend rijden om 9 uur, en we kwamen om ongeveer kwart voor 5 aan. We gingen gelukkig in de grote bus, met airco:). Het was best een flinke rit, maar erg leuk!Want Keetmanshoop is een en al zand en stenen, en in Okahandja had je echt super grote bergen en heel veel groen, meer het Afrika zoals je het op foto’s ziet!Wat echt leuk was dat we onderweg een groep struisvogels tegenkwamen, en er liepen wat bavianen op de weg, dat is echt bijzonder om ze zo in het echt te zien!
We gingen naar Okahandja voor prayer en fasting. Dat is aan het begin van elke maand. We gaan dan met alle medewerkers en vrijwilligers van Christ’s Hope uit Namibië 1 dag vasten en de dag erna is er voor de vrijwilligers een soort training. Verder kun je op die volunteersday ervaringen uitwisselen en ga je wat leuks doen. We hebben die dagen geslapen in het internationale kantoor van Christ’s Hope in de stad.

We begonnen zondag om een uur of 6 met het vasten, ik had die dag al zoveel gegeten dat ik wel genoeg had voor 2 dagen. Dus het was ook niet echt verwonderlijk dat ik helemaal geen trek had maandag. Maandag hebben we veel met elkaar gebeden en gezongen, het was heel mooi om dat zo met alle mensen van Christ’s Hope te doen. Dus ik heb nu al weer zin de volgende keer.

Die dinsdag was echt super leuk, we gingen met alle vrijwilligers naar Rock Logde, daar kun je eten, en zwemmen, en we gingen een hindernisbaan doen,wat echt grappig was. Er waren 4 duitse meisjes bij, dus we hebben de hele dag in het engels gepraat, dat was eerst wel even wennen, maar het went wel!

Verder hebben we met de oudere kinderen een paar keer s’avonds Dokter Quinn gekeken, met popcorn en cola natuurlijk, dat vinden ze echt heel erg leuk!Ze hebben hier ook de hele serie van het Kleine Huis op de Prairie!Echt grappig dat ze dat ook hier kijken.
En vrijdagmiddag gingen we met de jongste kinderen naar hun school, want daar was een spelletjesmiddag, het was erg gezellig!Dianne en ik waren nogal een bezienswaardigheid, want we waren echt de enige blanken in die massa kinderen!De scholen hier zijn echt veel groter dan in Nederland, de kinderen zitten dan ook per 40 kids in een klas!!

Aankomende vrijdag ben ik alweer jarig, wel vreemd om het zo in een ander land te vieren, maar het lijkt me ook wel erg leuk!

Ciao


  • 09 Februari 2009 - 10:14

    Johanna:

    Marije!!!

    Leuk om weer wat van je te lezen!!
    Mooi dat het vasten goed ging!!;-)
    Wel lache dat hun ook Dr. Quin en Kleine huis kennen, grappig is dat! Dus ze hebben wel tv enzo..

    Jaaaa, jij bent jarig vrijdag! Lijkt me ook heel apart...nou ze zullen daar vast ook geweldig goed voor je zingen! :)

    Liefs

  • 09 Februari 2009 - 11:38

    Yvonne:

    Hey,

    Ik vind het echt super leuk dat je het zo naar je zin hebt! Ik zal aan je denken vrijdag en je weet het je cadeautje komt eraan. (ik hoop dat je het leuk vindt).

    Groetjes Yvonne

  • 09 Februari 2009 - 12:50

    Ruth:

    Goed om van je te horen!
    Fijn dat ej het daar zo leuk hebt gehad, en dat het vasten gelukt is! :P

    je hoort snel van ons!
    liefs, mij

  • 09 Februari 2009 - 15:33

    Ineke Bellinga:

    Hoi Marije,
    Eindelijk al je berichtjes gelezen, en van nu af aan mis ik niets meer van je avonturen in Namibie.
    Heel leuk om jullie allen zo te volgen, het voelt altijd of ik er zelf ook ben.
    Hartelijke groeten Ineke Bellinga (CHN)

  • 09 Februari 2009 - 16:23

    Nienke:

    Heej meid,

    Super om weer van je te horen..
    Het klinkt allemaal zo gaaf.
    Ik hoop dat de komende weken ook goed voor je mogen zijn.

    Ik bid voor je,

    Gods zegen <>

  • 09 Februari 2009 - 17:03

    Steven.:

    hey marije ik ben blij dat het vasten goed ging,en ik vind het egt grappig dat ze daar ook het kleine huis + dokter quin kijken.
    en ons pakketje heb je al,ik hoop dat je volhout.:p
    we bidden voor je.
    veel liefs je broertje steven.

  • 10 Februari 2009 - 11:54

    Annelie:

    Heeej Marije!!!
    Gaaf dat je zo van het Namibische leven kan proeven..!Ik wens je een hele speciale tijd toe!Maak de kindertjes maar mooi blij met het vertellen over Jezus;)
    Ik herinnerde me trouwens ook opeens weer je vraag over het visum.. Maar dat is gelukkig allemaal goed gekomen!! Doe de kindertjes de groetjes van me en maak er wat van!! Liefs Annelie:)

  • 10 Februari 2009 - 19:56

    Marianne VH:

    Ha! Gevonden! :d

    Wat leuk om een verhaal van jou te lezen! 'k Zet deze site nu dus snel bij mijn favorieten!

    Nou ja, zie de Hyves-krabbel voor de rest! ;)

    Enjoy!
    Marianne

  • 12 Februari 2009 - 17:21

    Hamit :

    hooi, hoe is het met je? lang niets van je gehoord.
    Ha ha leuke weblog heb je. Wat lees ik hier moest je vasten!! goed goed en hoe ging dat :). Vind echt leuk dat je daar naar je zin hebt. Heb je druk de komende dagen dan wens ik je succes. OOh Ja :) nog iets Van harte: GEFEliciteerd met je verjaardag

    ciao

  • 12 Februari 2009 - 17:38

    "Meester"v.d.Hee :

    Hallo Marije,
    Wat goed van jou om zo de wereld in te trekken. Wat geweldig dat je ook mag getuigen van je geloof.
    Via je moeder kreeg ik dit adres zodat ik een klein berichtje kan plaatsen. We hopen met elkaar dat je daar in Namibië veel mag betekenen voor de kinderen. Ik schrok trouwens wel van de grote groepen. Nou, hartelijke groeten vanuit het verre Putten waar de hagel op de ruiten klettert.
    Enne....ook wij bidden voor je.

  • 12 Februari 2009 - 19:06

    Marian Bouw:

    Hey Marije wat fijn dat alles goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt.
    Een fijne verjaardag gewenst.

    Groetjes van ons uit Putten

  • 13 Februari 2009 - 19:52

    Carla:

    Lieve marije,
    Ben je niet vergeten! Gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe gaat het? Zal voor je bidden! En je nog post sturen!
    Liefs Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ga 6 maanden naar Namibië om daar in een kindertehuis te gaan werken in Keetmanshoop!!Verder ga ik waarschijnlijk kinderclub geven voor kinderen in de sloppenwijken, en aidspatiënten bezoeken!

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 19459

Voorgaande reizen:

09 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: