Holiday - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu Holiday - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu

Holiday

Door: Marije Maas

Blijf op de hoogte en volg Marije

02 Mei 2009 | Namibië, Keetmanshoop

Ooh het is al een hele tijd geleden dat ik een weblog heb geschreven. Maar iedereen weer even bij te praten zal ik beginnen bij het Paasweekend. De kids hadden vrij vanaf donderdagmiddag tot maandag. We hebben donderdag girlsnight gehouden, we gingen slapen in het staffhouse en meidenfilms kijken.
Vrijdagmiddag gingen we met oncle Christiaan, auntie Rita, de grote jongens,Dianne, Marie( de nieuwe volunteer uit Duitsland) naar de Dam. Om daar te gaan kamperen tot zondag. We hadden 2-persoonslegertenten, die we zelf hebben opgezet. Het was heel primitief, want je sliep met je slaapzak gewoon op de aarde, je had alleen wat boven je hoofd dus. Tegen al het ongedierte hebben we de tent beetje ingegraven in het zand, zodat ze niet door de kieren aan de onderkant binnen konden kruipen. We hebben hele leuke dagen gehad met elkaar, het was echt heel warm , en we zaten op 100 meter lopen van een groot meer waar we heerlijk hebben gezwommen. Later hoorde ik dat er in dat meer vissen zwemmen die 2 keer de lengte hebben van een volassen man!Dus dat was voor mij de laatste keer in het meer:).

De week daarna was de laatste week voor Dianne, Gea en Gerjanne! Dus dat was wel vreemd, je leeft toch 3 maanden samen en dan ben je echt aan elkaar gewend. Zondagavond 19 april zijn Dianne en ik naar Windhoek gegaan met de bus, want ze zou zaterdag de 25ste terugvliegen naar huis vanuit daar. En eerst zouden we nog een weekje in Windhoek blijven en nog het natuurreservaat Etoscha bezoeken. We hebben echt een super week gehad, het was heel gezellig samen en de safari was ook echt heel cool. We gingen dinsdag naar Etoscha toe, het was best lang rijden. Dus het park zelf zijn we niet ingeweest nog die dag. We sliepen in een groot tent-huisje, maar wel een hele luxe, en we hadden eigen douche en wc.
Woensdag zijn we het park ingegaan en donderdagochtend, we starten elke dag best vroeg, om half 6. En we hebben heel veel gezien, een leeuw die een zebra opat, en een hele grote groep olifanten met babytjes die lekker gingen badderen in het water,giraffen, zebra’s, kudu’s, springbokken,gemsbokken enz. De laatste heb ik trouwens nog gegeten bij het lopend buffet woensdagavond, het smaakte echt goed:).
We waren trouwens met een klein groepje maar, wij twee en nog een oudere vrouw. Zij was een healer en helderziend, dus we hadden wel interessante gesprekken af en toe. Ik vond het wel beetje griezelig eerst, iemand die helderziend is, maargoed, wij zijn sterker door God die in ons is!We hadden ook een leuke gids, echt heel aardig en we hebben veel lol gehad met z’n vieren.

Verder hebben we lekker uitgerust en wat rondgelopen en de stad bekeken. Vrijdag om half 5 ging ik met de bus terug naar Keetmanshoop. Ik zat gelukkig naast een aardig meisje, waar ik de hele weg gezellig mee heb gekletst en muziek heb geluisterd.
Om 11 uur was ik er en oncle Christiaan kwam me ophalen samen met de grote jongens, dus dat was erg leuk!

Ja en nu ben ik weer hard aan het werk in de ark:)!Ik vind het nog steeds echt heel erg leuk en ik heb nog helemaal geen zin om over 2 maanden naar huis te gaan. Alhoewel ik mijn familie en vriendinnen wel mis.
Het is trouwens echt erg leuk om samen te werken met de 2 volunteers uit Duitsland. Ze zijn echt heel grappig, het was wel beetje wennen om engels te moeten praten, want ik kon eerder tegen iedereen gewoon nederland/afrikaans praten. Maar het went erg snel en het is ook wel goed om engels wat beter te kunnen spreken. Volgende week komt er trouwens weer een nieuwe volunteer bij, ook uit Duitsland.

De kinderen hebben al vanaf 24 april vakantie, tot eind mei! Echt heel lang dus.
Deze week deden we s’ochtends de devotion en studytime,en smiddags een spel o.i.d. En met kidsclub deze week deden we inplaats van een verhaal vertellen een dramastukje. We speelden het verhaal van de barmhartige Samaritaan na, wat de kinderen superleuk vonden. Ze was hun aandacht er veel meer bij, en daarna stelden we dan allemaal vragen. Welk verhaal het was en wat ze ervan konden leren enzo.

Woensdagmiddag ben ik met de grote jongens uit de ark naar de Wimpy’s gefietst. Dat is een soort restaurantje bij een tankstation in de middle of nowhere. Het is denk ik een half uur fietsen, dwars door allemaal wijken heen van Keetmans. We hebben daar een milkshake gegeten en zijn toen weer teruggefiets. Het was erg gezellig. En vanavond ga ik er weer heen, met Marie, Hannah en Heidi. Zij is nu het enigste oudere meisje uit de ark, de andere meiden zijn op vakantie naar familie. Ze is beetje alleen, dus gaan we gezellig met z’n viertjes uit eten en daarna filmpje huren. Van de week hebben we ook sieraden gemaakt met haar.

Dinsdag hebben we kampvuur gemaakt met de ouderen en lekker marshmallows gegeten. En vrijdag weer, maar dan met popcorn en broodjes met boter. Dan hebben ze ook even wat anders, want overdag doen we al veel met de kleintjes en de ouderen vinden het ook erg leuk als we iets met hen doen.

De hele ark gaat aankomende week op kamp in Okahandja. Zondagochtend vertrekt iedereen met het bakkie en de combi. Alleen Auntie Susannah, de grote seuns en ik vertrekken maandagochtend 6 uur met een minibusje. Het plan was dat wij zondagnacht met de trein zouden gaan, maar het blijkt dat er geen trein rijdt omdat het een vakantiedag is. De terugweg gaan we misschien wel met de trein.
Ik ben ingedeeld bij de kleine kinderen, we hebben echt een vol programma, met veel sport en speI. Ik heb er echt zin in!


  • 02 Mei 2009 - 09:49

    Marije:

    Hee lieve meid!

    Ik mis jou wel een beetje hoor.. Daarom ga ik jou nu een hele lange mail sturen!

    Lieefs

  • 02 Mei 2009 - 09:50

    Berlinda:

    Sorry ik bedoelde natuurlijk aan Marije.. BLOND :P

  • 02 Mei 2009 - 20:46

    Dianne:

    He meis,

    't Klinkt goed, wat je allemaal uitspookt! Ben echt jaloers ja... Sjonge, op de fiets naar de Wimpy's! Respect! Waren er genoeg fietsen voor alle boys? En waren er nog abramboembies? Leuk dat de jongens je hebben opgehaald. :)

    Ik wens je alvast een mooie tijd in Okahandja toe! Geniet ervan! En ik lees wel weer wat je hebt meegemaakt...

    Liefs en drukkie,
    Dianne

  • 02 Mei 2009 - 20:53

    Dianne:

    Ennuh... waar blijven de foto's??? Ben benieuwd naar Wimpy foto's, marshmallow foto's, en andere braaifoto's... :)

  • 04 Mei 2009 - 07:10

    AnnaH:

    Eeey Sistah!

    Superleuk weer ff wat te lezen van je en hoop dat je een superkamp hebt!

    Heel super allemaal;-)

    Enjoy laatste stuk en tot spreeks oid!

    X

  • 06 Mei 2009 - 10:21

    Nienke:

    Hej meid,

    Het klinkt echt allemaal super tof wat je daar doet. Ik ben zelf net klaar met kamp op de Herikon. Allemaal schattige kindertjes :)..
    Ik snap wel dat je nog geen zin hebt om terug te komen, maar ik denk dat we het hier wel weer heel gezellig vinden als je terug bent.Geniet nog vollop van de tijd die je er hebt.:) Maar dat zal wel lukken.

    Liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ga 6 maanden naar Namibië om daar in een kindertehuis te gaan werken in Keetmanshoop!!Verder ga ik waarschijnlijk kinderclub geven voor kinderen in de sloppenwijken, en aidspatiënten bezoeken!

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 19451

Voorgaande reizen:

09 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: