Kampweek - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu Kampweek - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marije Maas - WaarBenJij.nu

Kampweek

Door: Marije Maas

Blijf op de hoogte en volg Marije

14 Mei 2009 | Namibië, Keetmanshoop

Zo, een baie drukke kampweek achter de rug! Zondagochtend 3 mei is het grootste gedeelte van de ark al vertrokken naar Okahandja. Zondagmiddag ben ik nog naar het dorp gefietst om een dvd te huren voor de jongens, want ze hadden niet echt wat te doen. Die hebben we s’avonds met z’n allen gekeken. Maandagmorgen om ongeveer half 7 was het minibusje er gelukkig. We hebben een goede reis gehad en in het begin van de middag was ik in de ark Okahandja. Daar zouden we het kamp houden voor de jongere kids en de meiden. Alle grote jongens gingen naar een kamp van Youth for Christ ook ergens in Okahandja.
Het was echt een leuk kamp, maar erg vermoeiend ook. We hadden rond de 30 kinderen, en het zijn allemaal kids met een achtergrond, dus je moest ze altijd in de gaten houden.
En kamp dag zag er zo uit; s’ochtends de kids in bad doen en ontbijten, dan devotion, daarna spelletjes, knutselen o.i.d., en in de middag deden we ook spelletjes. En we zijn ook 2 dagen naar de riverbed geweest, dat was een grote plek waar de kinderen lekker de hele dag konden spelen. s’Avonds om 9 uur ofzo was het programma afgelopen.
Donderdag was alweer de laatste kampdag, want vrijdagochtend werden de meesten alweer opgehaald. sMiddags zijn we naar het kamp van de grote jongens geweest, want we zouden een daar een groepsfoto gaan maken met iedereen die met Christ’s Hope werkt. En die avond hadden we met ons kamp een party, wat erg gezellig was, de kinderen genoten er echt van. En daarna hadden we nog onze volunteersparty, wat ook erg leuk was.
Vrijdagmiddag zijn we terug gaan rijden en om 9 uur waren we weer thuis! Nu hebben de kids nog 1,5 week vakantie en dan gaan alles weer z’n normale gangetje. Opzich is dat ook wel weer fijn. Want nu hebben we ze de hele dag in de ark rondlopen in plaats van alleen in de middag. En ik vind het wel relaxter om de ochtend te hebben om dingen voor te bereiden voor studytime, devotion en kidsclub enzo. Nu moet dat s’avonds nog.

We hebben er trouwens weer een nieuwe duitse volunteer bij,Cornelia. Erg aardig, dus het wordt vast gezellig met haar erbij.
En Auntie Rita is voor twee weken naar België. Ze had een achterkleindochtertje gekregen, en nu is ze die gaan bezoeken!

Oja, zoals de meesten wel weten, wil ik als ik terugkom een studie gaan doen. Maar op het moment weet ik nog steeds niet welke. En ik kom 29 juni terug, en de meeste opleidingen beginnen al in augustus, dus dat is al aardig snel dan. Daarom zou ik het fijn als jullie speciaal hiervoor willen bidden. Zodat ik me op tijd zal kunnen inschrijven bij de juiste opleiding!


Voor nog wat foto's:
http://picasaweb.google.com/marijemaas

  • 14 Mei 2009 - 10:06

    Diana:

    Lieverd..(L)
    ik bid voor je...
    Maar ik zou nu zeggen: kom op de GH@Zwolle..met de mooiste studies van de wereld...
    Be blessed..
    Diaan...

  • 14 Mei 2009 - 10:08

    Annemiek:

    He Marije!

    Leuk, goed om weer een verhaal te lezen en te horen/zien dat je het nog steeds goed naar je zin hebt!
    Veel succes, plezier en Gods zegen toegewenst!

    Ik hoop dat er op een tijd een studie voor jou zal komen: zal voor je bidden!

    Liefs,
    Annemiek

  • 14 Mei 2009 - 10:57

    Margreet:

    heeeey Marije!

    Leuk weer een berichtje en fijn dat het goed met je gaat!! Echt leuk een kamp met de kinderen!
    Hoop dat je een opleiding vinden! kzal voor je bidden!
    heel veel succes en geniet er nog van het laatste maandje!

    Liefs Margreet

  • 14 Mei 2009 - 12:39

    Ruth:

    hej meid,

    goed om van je te horen!!!
    leuk dat het kamp zo goed beviel!!!
    heel veel Zegen daar en ik zal voor je bidden...

    heel veel liefs, Ruth

  • 14 Mei 2009 - 12:40

    Yvonne:

    Hey,

    Wat gaat de tijd toch snel he. Over anderhalve maand ben je alweer thuis!

    Heel veel plezier nog en ik weet zeker dat je een leuke studie zult vinden, dat gaat je echt lukken.

    Groetjes Yvonne

  • 14 Mei 2009 - 18:43

    Dianne:

    Ha Marije,

    Beetje gek vraagje, maar ik kan werkelijk waar niet bij de nieuwe foto's. Ik zie 5 mappen, die gaan tot 4 maart. Foto's van daarna zie ik niet! En dát lijkt me nou juist zo leuk...

    Ik zal voor je bidden, meis!

    Liefs Dianne

  • 20 Mei 2009 - 10:54

    Gerjanne:

    Hallo meis...
    Ik kan ook niet bij je fot's...Vast iets fout gegaan in dat malle internetcafe!
    Leuk om weer even een verhaal te lezen...ook al vind je het maken niet leuk...
    Veel sterkte met alles, en doe de kinderen de groeten van mij en een dikke knuffel...
    X Gerjanne

  • 26 Mei 2009 - 20:57

    Johanna:

    Heee lieve marije!!

    Whhaa je komt over een maandje al weer terug!
    Heb zooo'n zin om je weer te zien!!

    Spannend hoor, een studie kiezen! Hopelijk komt de juiste op je pad!

    Nou hele fijne tijd daar nog!

    Liefs en kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ga 6 maanden naar Namibië om daar in een kindertehuis te gaan werken in Keetmanshoop!!Verder ga ik waarschijnlijk kinderclub geven voor kinderen in de sloppenwijken, en aidspatiënten bezoeken!

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 19451

Voorgaande reizen:

09 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: